Společnost LINET je česká firma, která s výrobky pro zdravotníky dobila téměř celý svět. Od svého založení zlepšují pracovní podmínky zdravotnickému personálu. A stejně tak přistupují i ke svým zaměstnancům. Přečtěte si rozhovor s paní Lucií Vostatkovou, personální ředitelkou Linet ČR.

Vím podle všech vašich certifikátů, že řešíte zodpovědnost v mnoha oblastech. Jak to všechno zvládáte?
Pomoc zaměstnancům máme v DNA firmy. Naším cílem už od založení je, aby naši zaměstnanci byli zdraví jak fyzicky, psychicky, tak také finančně. Podle pravidelných měření máme 78% spokojenost našich zaměstnanců. Snažíme se jim být oporou ve všech životních situacích.
Třeba exekuce pro nás při přijímacím řízení nejsou překážkou.
Jak jste dokázali počet exekucí/insolvencí snížit?
Jako skvělá cesta pomoci se nám osvědčil nástroj ADVANTO, prostřednictvím kterého si zaměstnanci mohou během měsíce na pár kliknutí vybrat až 2 zálohy z výplaty. Mohou to využívat všichni zaměstnanci, takže to funguje také jako prevence finančních problémů nebo jako pomoc v exekuci. Součástí aplikace jsou i rady a články, které napomáhají prevenci dluhů.
Také se několika zaměstnancům podařilo vstoupit do oddlužení nebo dluh zaplatit. Aktuálně sledujeme zlepšující se trend v rámci exekucí zaměstnanců a věříme, že aplikace Advanto měla na tomto vývoji svůj podíl. Počet zaměstnanců, kteří se potýkají s exekucemi nebo insolvencí se snížil ze stavu před zavedením benefitu z 4,3 % na současných 2,8 %.
Co všechno vlastně pro zaměstnance děláte?
Je pro nás důležité celkové zdraví zaměstnanců, proto jim v rámci našeho interního programu PEOPLE CARE nabízíme pomoc s psychickými, rodinnými, finančními, zdravotními a dalšími problémy. Mají možnost kdykoli zavolat na telefonní help-linku, kde je přímá krizová intervence a dále je nasměrují na odborníka na danou oblast.
V rámci naší interní komunikace pravidelně komunikujeme témata týkající se financí a dluhů například ve spojitosti s daněmi, půjčkami atd. Máme na to velmi pozitivní ohlasy.
Co se vám v dluhové pomoci nejvíc osvědčilo?
Za nás je to určitě celková prevence ve všech oblastech života. V Linetu k tomu dopomáhá firemní kultura, kde vládne vzájemná důvěra. Zaměstnanci ví, že se na firmu mohou spolehnout a obrátit s jakýmkoli problémem. Obrací se buď na HR nebo na své vedoucí a mistry.
Také už 17 let funguje „tichá pošta“, kdy zaměstnanci, kteří nechtějí problémy řešit napřímo, je napíšou na list papíru a vhodí do schránky. My na HR tyto otázky nebo situace dále řešíme a vždy dostanou odpověď. Samotné nás překvapuje, že to stále tak dobře funguje.
Co byste vzkázala firmám, které mají předlužené zaměstnance?
Ať před tím určitě nezavírají oči, věnují pozornost svým zaměstnancům a jejich problémům a hledají cesty, jak najít společné řešení. Mnohokrát se nám osvědčilo, že stačí trocha podpory a zaměstnanci získají novou naději a chuť situaci řešit. Důležitá a zásadní je pravidelnost, tedy opakovaně se k tématu vracet a předkládat možnosti řešení. Rozhodně nezapomínejte také na prevenci, spadnout do dluhů je bohužel stále velmi snadné.
Také pomáháte svým zaměstnancům z tíživé finanční situace? Dejte nám o tom vědět a přidejte se k firmám, které mění pravidla. Přečtěte si více o kampani #FirmyMěníPravidla.